Yazdır

TEVHİD'in TOPLUMSAL AÇILIMLARI

(Tuğyan ve Bağy Mayamızda Var, Ama Adalet'de)

 

1-Kadın, İslam'ın "Yumuşak Karnı" Değildir!

Din, "erkekler dünyasının erkini perçinleyen bir üst yapı kurumudur" diyen feminist perspektif ya da modern zamanlar için çizilen insan tasvirine aykırı bir tipopojiyeyol açtığı için İslam'a yöneltilen çağdaş soruların hazırlandığı masada neler var? Neden İslam etrafında tertiplenen seminerler, paneller, diyalog plartformlarının vazgeçilmez sorusudur müslüman kadının dramı? Neden muarızları gibi inanırları da inandıkları Tanrı'nın iradesini manipule etmek isterler? Tarihin kadın açısından kötürüm oluşunun sorumluluğu fatalist bir bakışla Tanrı'ya yıkılabilir mi? 

2-İftihar Çizgimiz: 3 Işık: Hatice, Fatıma, Zeyneb

Kur'anın ilk kadın okurları içinden seçilmiş üç örnek. Rastgele seçilmiş üç örnek değil, Kur'anın indiği evin atmosferinde yetişen üç zirve kadının şahsında islami kadın portresi.. Kurgu ve idealizmin ötesinde yaşanmış ve yaşanabilir üç olgun insan örneği.

3-Ebu Zerr'i Tanır mısınız?

O'nu tanımamanın , O'nu dostlarınız arasında görmemenin doğuracağı boşluk nerdir? O Peygamberin dostuydu. Peygamberi sorumluluğu ve misyonun ödünsüz sürdürücülüğünü üstlendi. Dostunun değimi ile "bu ümmetin mesihi" oldu. O İslami erkek tipinin, adalet savaşının, takva öğretisinin müşahhas örneği oldu. O'nu tanımak bir kazançtır, bir kıvançtır.

4-Ekonomik Liberalizmin Devasa Projesi: Azmanlaşan Kapital (Yeni Dünya Düzeni)

Bir ideala adanmamış hayat, insana bir savaşım gücü aşılayamaz. Mücadeleyi bırakan kişi yanlız kendine değil sınıfına karşı da bir bir ihanet içindedir. Yaşanan gerçekliği tanımayan onunla savaşım da veremez. Tevhid öğretisinin topluma sahici açılımı yalnız kitabı tanımakla gerçekleştirilemez, kitab okuruna anlattığı toplumsal tasvirlerin gerçekliğini yaşadığı hayatta bulması ödevini verir. Bu ödevi gerçekleştirmek için sorulan ve anlamaya çalışılan bir dizi soru..

5-Marks ve İhanetcileri

Egemen sınıflarla mücadelede toplumcu reçeteler niçin yetersiz kaldılar. İnsanın kimliğine doğru cevap bulamayan akımlar niçin başarısız kalmaya mahkumdurlar? Marks ne yapmak istedi, ihanetcileri hangi rotayı çizdiler?

6-Mazlumun Sunacak İkinci Bir Yüzü Yok

Azmanlaşan kapitalizme yenik düşen sosyalistler, kilise çatışında yeni bir saf tutabilirler mi? Max Weber haklıysa Avrupa protestan kiliseleri bir kurtuluş ilahiyatı geliştiremeyecek demektir. Kilise düşmanı için sürekli üretimde bulunan bir rahimdir çünkü.

7-Kilisenin Söylemedikleri: Meryem ve Biz

Kilise gerçek dinle diyalogla neyi amaçlıyor? Katoliklerin sakladığı yalanlara niçin suç ortağı olalım? umran Yazmaları nasıl okunmalı. Meryem'in bizim dünyamızdaki anlamı nedir?O niçin alemler içinde seçilmiş kadındır, Meryem'in Kur'an'daki yeri nedir?

8-Berlin Okulu Nedir?

Asım'ıBerlin'e pozitif ilimleri tahsil ettikten sonra ülkesine tez dönmesitelmihiyle göndermiştiAkif. Siz ülkemize dönmekte mi buluyorsunuz geleceğinizi, yoksa Avrupa'da kalıcı mısınız? Okuyan bir nesil olarak dil birliği içinde olduğunuz insanlara karşı sorumluluğunuz nedir? Yerli haklara karşı sorumluluğunuz nedir? Bilimsel disiplinler, Kur'an merkeze alınaraknasıl yeniden kurabilirsiniz?

9-Kur'an İçin Farklı Bir Okuma Projemiz Var

Kur'an'ın akademik uğraşların ötesinde bir aile eğitimiklavuzuna, birtoplumsal eğitim kitabına dönüştürülebilmesi için neler yapabiliriz? Kur'an okumada sorunlarımız nelerdir?

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ

096_1.jpg

Ulûm el-Hikme Okulu

uho1.jpg
Copyright 2011 Tevhid’in Toplumsal Açılımları - Ulum el-Hikme Okulu. Karanlık içinde yakılan sönmeyen ışığın aydınlığında, Taqwa üzere imar edilen Umran’ı hedeflemektedir.
http://www.eskortkizlarankara.com/
Joomla Templates by Wordpress themes free